بعد السكر وكورونا: ريهام سعيد تعاني من السحر الأسود

بعد السكر وكورونا: ريهام سعيد تعاني من السحر الأسود

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on pinterest
Share on email
Share on whatsapp

بعد السكر وكورونا: ريهام سعيد تعاني من السحر الأسود

[ad_1]
#بعد #السكر #وكورونا #ريهام #سعيد #تعاني #من #السحر #الأسود

بعد إعلان إصابتها بمرض السكر، ثم معاناتها مع فيروس كورونا ومضاعفاته على الرئة، كشفت الممثلة والإعلامية ريهام سعيد عن تعرضها للسحر الأسود بوقف الحال والعمل والمرض والطلاق وأنها بسبب هذا السحر لا تستطيع قراءة الاذكار والتسبيح وتعاني من أجل استكمال الصلاة، وقالت إن زميلة منافسة لها هي من أعدت هذا السحر لتدميرها.

ريهام سعيد
ريهام سعيد _ الصورة من حسابها على الفيس بوك

ريهام مثل الأزمتين السابقتين خرجت إلى جمهورها عبر بث مباشر بحسابها على موقع الفيس بوك، وقالت: قضيتي إني مؤمنة إن كل شوية بيتعمل لي سحر بوقف الحال والشغل والمرض والطلاق والناس بتاعة ربنا اللي مش بيبقى ليها في الدجل والشعوذة بيقولولي إن أنا معمول لي سحر وكل ما يتفك الجهة دي بتجدده وللأسف هي مش جهة واحدة اللي بتعمل كده ناس كتير أوي وأسبابهم مختلفة.

وأضافت ريهام سعيد إن هناك علاقة وثيقة بين الآثار والسحر وأن معظم من يعملون في السحر يعملون في التنقيب عن الآثار والدليل على ذلك أنها لاحظت تغير حياتها رأسا على عقب بعدما ذهبت لمنزل 5 فتيات في إحدى حلقات برنامجها قالوا إن منزلهم تحته آثار ولذا حدث لهن مس.

وتابعت ريهام: طبعًا كل اللي بيحصل بإذن الله ومن عند ربنا فأنا مقتنعة أن كل اللي بييجي من عند ربنا خير لكن أنا تعبت من موضوع السحر لأن بيحصل أمور غير طبيعية ولا تتوافق مع قدراتك” مشيرةً إلى أن الداعية مصطفى حسني قال لها إن سورة البقرة قوية جدًا.

وواصلت قائلة: كل ما أجي أمسك سبحة لعمل أذكار الصباح والمساء يحصل حاجة ومعرفش أقولها.. فعلاً الحاجات دي مُتعبة والناس اللي بتعمل فيّ كده مش عايزة تهدأ غير لما تقضي علىّ خالص.. أنا زهقت وفكرة أن حد يأذيني بتبقى صعبة أوي، عايزة اقرأ سورة البقرة كل يوم وعايزة أعمل أذكار الصباح والمساء وبدعي ربنا أن يبعد عني هذا السحر، والحسد صعب أنا لما بصلي بنهار من الدموع وقرأت لشيوخ بيقولوا أن ده من علامات الحسد.

وأكدت ريهام أنها تعلم جيدا من وراء هذا السحر وقالت: عندي زميلة عايزة تدمرني وبتشتغل من تحت والأذية أخرتها مش حلوة خالص وكله هيرجع، ودعت متابعيها لقراءة سورة البقرة يوميا للتخلص من السحر.

وسبق أن كشفت ريهام سعيد تفاصيل معاناتها مع فيروس كورونا، مؤكدة أنها غادرت المستشفى وعادت إلى منزلها، ولكن حالة الرئة لا زالت غير مستقرة وتحتاج لعلاج سيستمر أكثر من 20 يوما، وأكدت أن التغير الظاهر في وجهها من أثر الكرتيزون وليس عملية تجميل، ونصحت كل متابعيها بالحصول على اللقاح، كما وجهت الشكر لكل من تمنى لها الشفاء.

وقالت ريهام سعيد فى بث مباشر عبر صفحتها الرسمية على موقع الفيس بوك: مش عايزة أقولكم مبسوطة قد إيه بكمية الدعوات اللى دعيتوها لى ومبسوطة قوى قوى إن أنا عييت ومبسوطة جدا إنى مريت بالتجربة دى وقد إيه حسيت إن فيه ناس خايفة عليا.

تابعت: حسيت إن فيه ناس مش فارقة معاهم خالص وأكيد كان فيه ناس عجيبة جدا وأنا فى المستشفى وتعبانة ومش قادرة آخد نفسى والأكسجين بينزل وانت حاسس إن لو الأكسجين فضل ينزل هتتحط على التنفس الصناعى وهموت.

وتحدثت ريهام سعيد عن أعراض كورونا التى أصابتها: صداع فظيع ودماغك بتدق جامد قوى وحرارة عالية جدا ومش عارف تتنفس وكلنا بنتنفس عادى ومش حاطين فى دماغنا إن دى نعمة رهيبة وأنا مش مصدقة إنى باخد النفس وأطلعه.

وأوضحت أنها كانت تعانى أثناء إصابتها: مفيش حاجة تقدر تعملها غير إنك تبص على الموبايل تتسلى”، مشيرة إلى أنها ذهبت للكورسات التى تقدمها وتحدثت فيها لمدة 3 ساعات.

وتحدثت ريهام سعيد عن مظهرها عقب إصابتها بكورونا، مشيرة إلى أن وزنها زاد وأنها تعانى من زيادة فى منطقة البطن: وشى ده كرتيزون مش فيلر وممكن بكرة أوريكم بطنى لو واحدة حامل فى التاسع مش هتكون كده وأنا مش زعلانة ومش متضايقة خالص ومبسوطة، واستمعت لبعض الشيوخ الذين أفتوا بأن الخارجين من كورونا يكونون مثل الطفل الذى ولدته أمه معندوش ذنوب ومعندوش أخطاء وبيبقى فى معية الله.

وتابعت: حاسة شكلى متغير وحاسة إن قلبى متغير وحاسة إنى مش عايزة أغلط خالص عشان ربنا ميزعلش منى ولازم أختلس فرصة إنى أكون كفرت عن ذنوبى”.

ونصحت ريهام سعيد متابعيها بتناول اللقاح: مشكلتى مكانتش كورونا مشكلتى الرئة كان جزء كبير منها راح والتهب جدا وكان ممكن أدخل على تليف والحمد لله إن ربنا شفانى وعفانى وإنى رجعت لأولادى، ومعنديش أزمة فى حياتى غير كرشى وعندى أوردر فى المسلسل يوم الأحد وكان وزني 69 وأنا دلوقتى 77 كيلو ولسه الرئة مخفتش وهاخد كرتيزون 20 يوم.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر “سيدتي فن”

Source link
[ad_2]